[Előző] [Fel] [Következő] |
Tisztelt Ügyfeleink!
Jelen weblapunkon tájékoztatásul közöljük az Országos Személyi Dozimetriai Szolgálatunk által végzett hatósági személyi dozimetriai ellenőrzéssel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat. Szeretnénk felhívni szíves figyelmüket, hogy e szabályok a hatósági személyi dozimetriai ellenőrzésre kötelezett munkavállalók munkahelyeivel kötendő szerződés (letöltése MS-Word .doc és Adobe .pdf formátumban) mellékleteiként annak részét képezik, ezért kérjük, az abban foglaltakat tekintsék mérvadónak.
OSSKI, 2013-05-02.
Fülöp Nándor
osztályvezető
1. A külső röntgen- vagy gamma-fotonsugárzásból származó foglalkozási sugárterhelés 16/2000 (VI. 8.) EüM. rendeletben (továbbiakban: R) előírt hatósági személyi dozimetriai ellenőrzésének (továbbiakban: Szolgáltatás) lebonyolítását az Országos „Frédéric Joliot-Curie” Sugárbiológiai és Sugáregészségügyi Kutató Intézet részéről (továbbiakban: OSSKI) az Országos Személyi Dozimetriai Szolgálat (továbbiakban: OSzDSz) végzi, amelynek elérhetőségi adatai:
2. A Szolgáltatás ismertetése:
3. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy
akkor a Szolgáltató nem köteles a Szolgáltatást a Megrendelő számára végrehajtani, és a vonatkozó határidők eredménytelen elteltekor, azzal egyidejűleg, értesíti az illetékes sugáregészségügyi hatóságot a szükséges intézkedések megtétele érdekében.
4. A TLD-ket kizárólag abban az Ellenőrzési Időszakban szabad viselni, amelyre azt az OSzDSz megküldte.
5. A TLD-t a vele érkező – a Megrendelő megrendelése alapján kiállított – „Adatlapon” (ld. 2. sz. mellékletben) feltüntetett munkavállalónak kell viselnie. Ettől eltérni csak személyi változás esetén szabad; a személyi változással kapcsolatos valamennyi adatot az „Adatlapon” fel kell tüntetni. A Megrendelő köteles az „Adatlapon” feltüntetett munkavállalóinak valamennyi adatát ellenőrizni, és szükség esetén azokat pontosítani. Ha a Megrendelőnél a TLD-k legutóbbi megrendelése óta eltelt időtartam alatt a hatósági személyi dozimetriai Szolgáltatásra kötelezett munkavállalóik állományában személyi változás következett be, s emiatt eltérés van az OSzDSz által küldött „Adatlap”-on található névsor és a Megrendelőnél a TLD-k viselésére kötelezett munkavállalók aktuális névsor között, akkor a személyi változásoknak megfelelő módosításokat a Megrendelő köteles rávezetni visszaküldendő „Adatlapra”.
6. A TLD-t a munkavégzés időtartama alatt a szívtájékon, a ruházatra rögzítve kell viselni. Ólomkötény, v. ólomköppeny viselése esetén a TLD-t az ólomkötény, vagy ólomkötény alatt kell viselni, az ilyen egyéni védőeszközzel végzett munkák teljes időtartama alatt.
7. A TLD-ken található címkék a munkavállalók számára történő kiosztást hivatottak elősegíteni; dozimetriai szempontból nincs szerepe annak, hogy címkével a mellkasfal felé helyezik-e el, szabályos munkavégzés során.
8. A TLD-t a munkavégzésen kívüli időszakban olyan helyen kell tárolni, ahol a TLD-k cseréjével esetlegesen megbízott munkatárson és a helyi sugárvédelmi megbízotton kívül csak az a munkavállaló fér hozzá, akinek az Ellenőrzési Időszak kezdetén az „Adatlapnak” megfelelően kiosztásra került.
9. A TLD épségét, működőképességét és tisztaságát mind a viselése, mind a tárolása alatt biztosítani kell.
Tilos bármilyen okból:
Továbbá tilos kitenni mind a védőtasakba beforrasztott állapotú TLD-t, mind az esetlegesen szabaddá vált TLD-t:
A Megrendelő valamennyi munkatársa e szabályok megszegéséből eredő minden kárért teljes polgári jogi felelősséggel tartozik.
10. A TLD-ket az OSzDSz műanyag védőtasakba beforrasztva küldi ki a Megrendelőnek, és a Megrendelő a TLD-ket e védőtasakba beforrasztott állapotukban köteles az OSzDSz-nek visszaküldeni. A Megrendelő köteles a munkavállalói részére az OSzDSz-től kapott valamennyi TLD-t – beleértve a használatlanokat és az esetlegesen sérülteket is –, továbbá a TLD-kkel érkezett „Adatlap” egy példányát a TLD-k kiértékelési határidejére az OSzDSz-nek visszajuttatni.
11. A TLD-knek a ruházatra történő rögzítéséhez használandó biztosítótűket, műanyag szíjakat, csatokat nem kell az OSzDSz-nek visszaküldeni. Ezeket az OSzDSz a Megrendelő számára csak a legelső alkalommal biztosítja a küldött TLD-kkel azonos mennyiségben, a későbbiek során az OSzDSz már nem köteles ezeket biztosítani, sem a tévedésből visszaküldött tűket és csatokat újra elküldeni. Ezért a biztosítótűk, szíjak és csatok esetleges elvesztése vagy tönkremenetele esetén a Megrendelő köteles gondoskodni ezek pótlásáról.
12. Az OSzDSz felelőssége, hogy határidőre a Megrendelő által igényelt TLD-k a Megrendelő által megadott szállítási címre épen, működőképes állapotban, biztonságosan megérkezzenek.
13. A Megrendelő kötelessége, hogy az Ellenőrzési Időszak végeztével a TLD-ket összegyűjtse és azoknak az OSzDSz telephelyére határidőre történő biztonságos visszaszállításáról saját költsége terhére gondoskodjon.
14. A TLD-knek a Megrendelőhez történő megérkezésétől kezdve az OSzDSz telephelyéig történő visszaérkezésig a Megrendelő a TLD-kért teljes körű anyagi felelősséggel tartozik.
15. Az OSzDSz-hez történő visszajuttatást követő ellenőrzés során feltárt károsodás, meghibásodás működőképes állapotba történő visszaállításának a költségeit a Szolgáltató jogosult 14 (tizennégy) napos határidővel a Megrendelőnek kiszámlázni. Ha az OSzDSz
akkor az OSzDSz e TLD-t leselejtezi. Az így leselejtezett TLD-k teljes pótlási költségét a Szolgáltató jogosult 14 (tizennégy) napos fizetési határidővel a Megrendelőnek kiszámlázni.
16. A TLD-k teljes pótlási költsége magában foglalja:
1. Adott Ellenőrzési Időszakot követően a határidőre visszaküldött TLD-k kiértékelésének eredményéről az OSzDSz a Megrendelőt „Eredménylapon” (mintáját ld. 2. sz. mellékletben) értesíti. Az OSzDSz az „Eredménylapon” minden ellenőrzött dolgozónál közli
2. A TLD-k használatának vagy kiértékelt (leolvasott) jelzésének bármilyen minősítése – beleértve a „használatlan” vagy „nem érkezett vissza”, „nem értékelhető” minősítéseket is – az Ellenőrzési Időszakra vonatkozó eredménynek tekintendő, ezért erre az eseti igazgatás szolgáltatási díjat a Szolgáltató ilyen esetekben is jogosult kiszámlázni.
3. Soron kívüli kiértékelésre csak
esetén kell a TLD-t az OSzDSz-hez beküldeni.
1. A munkavállalók központi hatósági személyi dozimetriai ellenőrzése a Megrendelő bejelentése alapján történik (a 3. sz. melléklet iratmintái alapján). A megrendelésben fel kell tüntetni az ellenőrzésben közvetlenül érintett szakmai osztály címét és a Szolgáltató számlájának címzettjét is.
2. Új dolgozókat az "Adatlapon" feltüntetett személyi adatokkal kell bejelenteni, a munkahely az OSzDSz által megadott azonosítójára hivatkozva.
3. A személyi adatok kezelésével kapcsolatos jogi előírások teljesítése érdekében a munkáltatónak be kell szereznie a munkavállalók beleegyező nyilatkozatát megfelelő személyi adataik kezeléséhez (név, születési név, születés helye és dátuma, anyja születéskori neve, TAJ-szám) az OSzDSz által vezetett országos nyilvántartáshoz.
4. A Megrendelőnél a hatósági személyi dozimetriai ellenőrzésre kötelezett munkavállalók létszámának bővítése az Ellenőrzési Időszak alatt bármikor bejelenthető, azonban ekkor a teljes Ellenőrzési Időszak fennmaradó tört részében elvégzett Szolgáltatásért a Szolgáltató jogosult a teljes igazgatás szolgáltatási díjat a Megrendelőnek kiszámlázni.
Budapest, 2013. április 17.
Az Országos „Frédéric Joliot-Curie” Sugárbiológiai és Sugáregészségügyi Kutató Intézet által biztosított Panasonic Corporation gyártmányú UD-802AT típusú hatósági személyi termolumineszcens dózismérő (TLD) aktuális pótlási költsége:
15000.- (azaz Tizenötezer) Ft / db + ÁFA.
Budapest, 2013. április 17.